רדיו אקטיבי

הכל רדיופוני

ג’ינגל-תשדיר-זמריר

בכל שם שקוראים לזה-פרסום טוב לרדיו, תופס אותך באוזן ומסובב. לא עוזב.
אבל זה בכלל לא כואב. זה נכנס מאוזן אחת עד שזה יוצא…בצורת שיר על השפתיים.
בין אם זה ג’ינגל עם מנגינה קליטה או קרינות מדליקה, התשדיר מחדיר לך את המסר
ולא יוצא לך מהראש. שם-העסק, הסלוגן של העסק, הארגון או החברה- חייב להשמע בצורה-ברורה. בקריינות או בשירה. רק כך זה רדיו-אקטיבי ואפקטיבי.

קרא עוד

אמרו ש-“ימי-הרדיו” חלפו מהעולם. חשבו שהפורמט הדיגיטלי, כבש את כולם.
אבל הרדיו לא מקשיב לפרשנים ולתחזיות.
הרדיו חי-ובועט. מנגן ומשדר. מכל מקום. בכל עת. בכל השפות. נכנס לכולם לאזנים.
כמעט כולם מאזינים לו. למשל בנהיגה. למשל תוך כדי עבודה. וכמו בקלישאה-במקלחת.
אפילו ממש עכשיו, כשאני כותב שורות אלה.
ג’ינגל שמושמע כמה פעמים ביום-עושה את העבודה. מעביר את המסר. בלי תיווך.
ישר למוח שבין האזנים. אי אפשר להתעלם ממנו.

הלו זה רדיו?

מסרים מוקלטים עם שירה, מוסיקה וקריינות–מצוינים כידוע לשידור ברדיו.
היות שתחנות-הרדיו משודרות-גם בטלויזיה בכבלים ובלוין. הן זמינות ברשת, ‘און-דימנד’ 7\24 בכל מקום. אבל כאן זה רק מתחיל. אפשר לשלב את הג’ינגל באתר, במצגת, בארוע-מקצועי ובכנס.

את הג’ינגל אפשר להשמיע בחניון ובקניון, להעלות לרשתות-החברתיות ולשלוח במייל.
הג’ינגלים הטובים באמת, מושמעים הרבה שנים. לפעמים בעיבוד עדכני,
לפעמים עם חלון-קרינות-חדש. אבל זהו אותו הג’ינגל. למה משתלם להמשיך ליהנות ממנו לאורך-זמן? כי אנשים כבר מכירים ואוהבים אותו. לא כדאי לבלבל אותם עם צליל חדש ולא מוכר. בכלל לא בטוח שהם יאהבו את השינוי.

מאיזה חומרים עשוי הג’ינגל

הג’ינגל מורכב משלושה חלקים-[הטקסט [המילים שאומרים/שרים] ההפקה] הלחנה, נגינה, שירה] והשידור[ לפי התחנות והפלטפורמות שבוחרים. את כתיבת הטקסט מעבירים אלי. אני ממציא קונספט מיוחד וזכיר ומעביר את המסרים הרצויים בצורה מענינת ומוכרת. את ההפקה מבצע “ג’ינגליסט”.
איש מוסיקה שמבין ויודע את הניואנסים והנקודות שהופכות מנגינה ואפקטים-קוליים. לפצצת רייטינג-פרסומית.  השידור הוא המדיה בה משמיעים את הג’ינגל.
בין אם זה אתר-אינטרנט, ספוט-בטלויזיה, באנר-ברשת או תחנת רדיו.
כמעט כל פרסום מופיע בתוך מקבץ. כלומר הוא לא Stand-Alone.  לכן הוא חייב להיות יוצא דופן ובולט, כדי שיקפוץ החוצה, מכל הבלה-בלה שסביבו.

שמענו עליך

הרדיו עובד על חוש-השמע. אבל לא רק. אם עושים את זה כמו שצריך-במוסיקה, בשירה, ברעיון-
גורמים לכל החושים להתחדד ולרצות את המוצר, חברה, ארגון, שירות שהפרסום מציע.
בעצם גורמים למאזינים, לדמין שהם בסרט אמיתי. דבר נוסף שחיוני הוא לחזור על שורה לפחות פעמים. בין אם היא הסלוגן, הכותרת, המבצע או הנושא שמפרסמים ומקדמים. ולא לשכוח להודיע איך מזמינים או איך מגיעים-מספר-טלפון או מה לחפש בגוגל ובווייז. חשוב ביותר-להגיד בסוף את השם. שיזכרו ויחשקו בו.

30 שניות זוז

ממחקרים עולה שחצי-דקה זה האורך האידיאלי לג’ינגל. ב-30 שניות, יש די זמן להעביר בצורה ברורה וחדה מה שרוצים להגיד. כפי שמצוין למעלה-אפשר ואף מומלץ, לחזור על הסלוגן ועל שם המותג לפחות פעמים. מעבר ל-30 שניות מאבדים את הקשב של המאזינים. פחות משלושים,
לא תמיד קולטים מה שרצית שיזכרו. יחד עם זה, ניתן להכין 30″ ולגזור ממנו תשדירים קצרים יותר. כדי שעלות המדיה תהיה מופחתת. או אז משדרים את הג’ינגל לסירוגין. לפעמים את הגרסה המלאה ולפעמים את “הספוטים” המקוצרים. אפשרות נוספת:
להכין סדרה של ג’ינגלים קצרים. כל אחד מתמקד ביתרון או בזווית אחרת. כך מעלים אותם לשידור באופן מעורב. פעם זה ופעם זה ומקבלים אפקט חזק.

טיפ:

רפיטציה זאת לא מילה גסה. כדאי לשדר את הג’ינגל השכם והערב. לעלות לשבועיים. לעשות הפסקה. לשוב לגל נוסף. וכך שוב ושוב בהתאם לתקציב. שיזכרו היטב.

*ג’ינגל. תשדיר רדיו. זמריר. שם לעסק חדש. שורה מושרת. פרסום ברדיו. ג’ינגל לעסק. ג’ינגליסט. מילים לג’ינגל. שם לחברה. קרינות לפרסומות. רעיון לתשדיר רדיו, מיתוג. סלוגן בעברית. שיר החברה. ברכה מושרת. ג’ינגל לסרט-פרסום, סלוגן לעסק, הפקת ג’ינגל, פרסום ברדיו

סגור

    דילוג לתוכן