כשמו כן הוא

שם לא גדל על העץ*.
שם קולע הינו פרי-מחשבה ונולד-מאהבה.

* בעצם במקרה שלי-כן

מי שמשכיל לבחור שם קולע, קוטף את הפירות למשך שנים רבות וטובות.
שם מוצלח, מעיד על טיב העסק הארגון או החברה. לקוחות נמשכים אליו  מאליו. מתענינים חושקים בו ומחפשים אותו, בכל הזדמנות ובכל מקום. יתכן “שהבאת שם מהבית” או שמסיבה כלשהי, בא–לך עליו. אך בשמות לעסקים לא מספיקות תחושות–בטן. יש להכיר את השוק ולדעת מה שמותיהם של השחקנים בו. רצוי גם לשלוט בשפה ובסלנג, בביטויים ובדימויים. תכל’ס צריך ניסיון במציאת שמות מסחריים.

קרא עוד

היכן דגים שמות לחברות ולמותגים?

צריך להפליג למסע, מעבר-לזמן ומחוץ-לקופסא.

כי שם העסק לא מחכה במילון או בויקיפדיה.

ואף לא תחת פנס שבפינת הרחוב. איפה כן.

שם לארגון, שם למוצר, שם לחברה, שם לעמותה או שם לעסק חדש זה לא משהו שמחפשים ב-GOOGLE. השם יכול אמנם לצוץ בכל מקום ובכל עת. אך יש לדעת איך לתור אחריו. לפעמים יוצא משחק–מילים או שילוב לועזית ועברית. קומיוניקשר למשל,  הינו שם שחברתי לחברת–תקשורת. קום&סנס הענקתי לחברת היטק. יש גם מי שמחפשים במקורות או תופסים טרמפ על שם הרחוב והשכונה. אפשר לחפש אחר מקורות–השראה יצירתיים מעבר–לים, בסופר או בפיצוציה. מומלץ שהשם הנבחר, יהיה יחיד–במינו ובעל ערך ומשמעות. בכל מקרה כשרואים את השם הנכוןכמעט תמידיודעים בו ברגע שזהו זהמצאת את מבוקשך, יש לחבר לו סיסמא–סלוגן ו/או הגדרה קולעת. *ראו סלוגנים שלי ומאמר–לענין בדף  מדברבסיסמאות.

השם מעיד על בעליו?

רצוי “שיתכתב” עם ליבת הפעילות שלך – יביע או ירמוז אודות המהות.

ברי לו לשם שיצביע על השירותים שהחברה או העסק מציעים ועל טיב העיסוק. רצוי שיגיע מתוך עולם–המושגים של הענף. השם–לעסק יכול גם “לשדר” סטייל, מקצוענות, קריצה למותג אחר, משהו עם ניחוח של מקומות רחוקים/חלומיים. אם יש לך אג’נדה ״ירוקה״ או חברתית,  מוטב לבחור בשם שמעביר את התחושה. שמות מוצלחים לעסקים, מעידים על מהותם. כך הכי נכון ונבון. שומעים–יודעים. רואים–מבינים. אחרת צריך להשקיע הון בפרסום ובקדום, עם הסברים, תיאורים גרפים ונימוקים–משכנעים.

יש מחירון לחיבור שמות?

שמות–מסחריים הינם כל כך משמעותיים, שקשה באמת לכמת אותם לשקלים. זה לא כמו מנת–פלאפל או כרטיס–לרכבת. התעריף גם אינו בפיקוח–ממשלתי. אם מוצאים את הקופירייטר המנוסה שיחבר את השם, כי נשמע שהוא מבין–ענין וכבר חיבר אי–אלו שמות פנטסטיים, פשוט מבקשים הצעת–מחיר הוגנת. יש מי שיבקשו מחיר במט”ח ויש אחרים שיגידו בש”ח.

אף אחד לא מגזים. כולם צודקים. צריך לחשב “עלות/תועלת” ולבחור באחד שמעניק לכם תחושת–בטחון ומדבר בהגיון. אלף שקל לכאן או לכאן–בטלים בשישים. וגם בשבעים.

במקביל, הביזנס או הארגון, עשויים להזדקק לכלי–פרסום וקידום נוספים דוגמת-דף–פייסבוק-עסקי, חשבון-אינסטגרם, שלט, סלוגן בעברית, באנר, אתר, רעיון עבור GA ללקוחות, ניוזלטר, אתר–תדמיתי או אתר מכירה. מומלץ לקבל הצעה כוללת. עסקת-חבילה, לעולם יותר משתלמת.

ברכת-העסק מביאה מזל. אבל איך לוקחים אותו לשלב הבא?

את השם הפנטסטי שלך אפשר להגיד בקול, לשיר אותו ולכתוב אותו. אבל בשמות לעסקים רצוי להפעיל אותו. מומלץ למצוא סלוגן–בעברית או סלוגן–באנגלית. [תלוי למי העסק מכוון *זה מוסבר היטב בדף “מדבר–בססמאות”]. בשלב הבא, פונים לסטודיו לעיצוב–גרפי שיצרו לוגו ולפעמים גם סמל.  עכשיו כבר יש לשם החדש שלך צבע, צורה וסטייל. יפה לך. את הלוגו מעלים על שלט ומתאימים אותו לחתימה–אלקטרונית. השם והלוגו מתנוססים מעל הדלת של העסק, על–גבי כרטיס–הביקור, באתר–האינטרנט, בדף–הפייסבוק, על  גבי רכבי–החברה ולמעשה בכל מקום שמישהו עשוי לראות. אם מדובר בארגון, עמותה או חברה בע”מ, יש להבטיח את הבלעדיות על השם אצל “רשם–החברות”. רצוי מאוד גם לרשום דומיין [mynameis.co.il] . בכל משק עם העולם, הלוגו הוא חלון הראוה שלך.

שואף להיות שם דבר?

שאיפות וחלומות הם יופי של דבר. אבל יש דרך. יש תהליך שצריך לעבור. רומא לא נבנתה ביום אחד. וגם לא בשבוע. לוקח זמן ודרושים משאבים וסבלנות–כדי להפוך למותג מבוקש ונחשק. יש לייצר-מודעות, ענין וביקוש. חשיפה–תקשורתית רחבה ואוהדת בכל מדיה אפשרית, חיונית להגברת המודעות אליו. יש לך שם טוב. זה ברור. את הפעולות העסקיות/שיווקיות/מכירתיות שיש לבצע, מי כמוך יודע. כך שיש גיבוי. השם שלך הוא לא רק תמונה בלובי.

יש מי שעומד לפניו, מאחוריו ומצדדיו. הגיע הזמן “להפיץ את הבשורה” לבשר לכל העולם ואשתו. להכריז ברבים–הנה אני כאן! לייצר תקשורת–שכנועית–יצירתית, קולעת ונוגעת. להעביר את המסרים הרצויים להכריז בראש-חוצות: קוקו–ריקו! בוקר–טוב! מי אמר אני ולא קיבל?! הקופירייטר נתן לך שם בינגו. יש לו משמעות וערך גם בעיני מי שפוגש בו לראשונה.
עתה רק נותר לצוד את עיניהם, אזניהם וליבם של–כ ו ל ם.

טיפ
פניתם לקופירייטר? בואו פתוחים. אל תהיו נעולים על שם-מסויים ולא על כיוון כזה או אחר. לפעמים דוקא הכי–פשוט ומתבקש הוא הכי טוב. בפעמים אחרות, דוקא כיוון מפתיע עוזר לעסק להרקיע.

*שם לחברה. שם לעסק חדש. שם ולוגו. שמות לעסקים. שם וסלוגן. רשימת שמות. שם למוצר. חיבור שם. שם קולע. שם מדליק. שם מותג. חיבור שם לעסק. שם דבר. חיבור שמות. ניימינג. שם לביזנס. המצאת שמות. שם מסחרי. חבילת מיתוג. שם וניירת. שם מקורי. שם למבצע. שם טוב. שם קליט. שם לסטרטאפ. שם דבר.

סגור

    דילוג לתוכן