חי בסרטים
זה לא סרט לצלם ולהפיץ סרט
הוידאו והטלפון החכם, הפכו סרטונים לבוטנים. יש בשפע. כל הסוגים כל הטעמים. בכל פיצ’ר וגאדג’ט. בכל יישום ופלטפורמה.
כל אחד יכול לצלם ואפילו לערוך. אבל יש בזה גם סכנה קטנה. כי אם הסרט צריך לעשות עבודה שיווקית, פרסומית…
סרט לא מקצועי עלול ‘לעשות שירות דוב’. כי מה שרואים. [ורואים ושומעים הכל. כי זה סרט] אומר על המוצר, החברה, האירוע, הארגון. מה רמת הרצינות והיכולת ו…הכל. חלון ראוה כבר אמרנו? צריך לחשוב טוב-טוב, לפני שמוותרים על עבודה של מקצוענים. אם זה אירוע של חברים-סבבה. אם הסרט לעסקים. לא משחקים.
קרא עוד
הצופה שמול המרקע, מסך-המחשב, האנדרואיד או הסמארטפון, כולו שלך. תרגש, תפתיע, תמכור, תציע.
סרטון יכול להיות תדמיתי או מכירתי. הוא יכול להיות באורכים שונים ובמידיות מגוונות. סרט יכול להסביר ולהניע לפעולה.
יחד עם זה ככל שהוא מופיע ביותר מקומות ואנשים רבים יותר נחשפים אליו, הוא תורם לקידום העסק, רעיון, חברה, ארגון.
לסרטון-ויראלי עם רעיון לא נורמלי-אין מחיר.
צלמו לי אני לא עושה סרט לבד
בכדי שסרטון ‘יעשה את העבודה’, הוא צריך להיות חד, מיוחד וממוקד.
ראשית חכמה, יש להכין בריף. דף שמסביר לבעלי-המקצוע-מה רוצים להגיד, איזו תדמית לשדר, למי זה מיועד, באיזה פלטפורמות ישודר, מה האורך הרצוי, באיזו שפה, האם רוצים סדרת סרטים או אחד פגז. מה הלו”ז ומתי מתחילים לשדר ולזוז. כל אלה ועוד, יקדמו את הענין לסרט מצוין. הראשון ברשימה הוא קופירייטר/תסריטאי. [אני]. כל המידע נכנס אצלי לראש ומעובד כמו פוד-פרוססור. כמו בלנדר. המוח לש את הדברים. כותב לעצמי זנבות של רעיונות. בשורה או שתיים. עף כמו עפיפון לשמים. אבל עם חוט. להשאר רלוונטי לענין. באומנות אין גבולות. בפרסום ובשיווק-לכל סרטון יש מטרה ברורה. אחר כך חוזר ומפתח את הטובים. אלה שגם עונים למבוקש ממני. אבל לא חוסך ולא מוחק רעיונות שעפים גבוה ורחוק. לך תדע. אולי תקטוף כוכב שיאיר את הכל באור חדש. מכאן והלאה אני ”כלב השמירה” של הרעיונות והתסריטים. שלא יוציאו את העוקץ ולא יעמעמו את המסר. בשלב הבא אני מתייעץ עם הבימאי. מה שמקובל גם עליו, מעביר ללקוח. [את.ה].
משתמשים בקוקיז שלא יהיה מצ’עמם
הרעיון הכללי הוא לשמוח עם הלקוח. אם רק אני ”מבין את הבדיחה/הקטע”. סימן שזה לא מספיק טוב. אך אם הלקוח מוחא כפיים וקהל היעד ”קונה את הרעיון”. מה עוד אפשר לבקש. כך קורה לא פעם שגם סרט הדרכה להתקנת מיבש-מגבות, מקבל הגנבות ופאנץ’ בלתי נשכח. כי אחרת, הוא הופך לעוד אחד בערימה ביוטיוב. בקושי רואים אותו. בטח לא זוכרים אותו. כלומר, כל השלבים והפעולות, צריכים להיות חדים וברורים. הקרינות והכותרות מובנות, גם לאנשים פשוטים. אבל שלא ישתעממו ולא יקליקו לסרט הבא. בלי לראותו עד הסוף.
אנימציה למשל, הינה דרך טובה לזכות באהדה ובהקשבה. מוסיקת רקע מוסיפה. קרין.נית עם קול מוכר גם עוזר. דימוי למשהו מוכר ואהוד מקל על ההבנה ומפשט את המסר. שורה תחתונה-לא להיות רציניים מדי.
לבוא פתוחים לרעיונות מפתיעים ושווים. בכל זאת הכותרת-כולנו חיים בסרט.
*סרט תדמית. סרטון קד”ם. סרט פרסום. קליפ. סרטון ויראלי. וידאו באתר. סרט לאירוע. סרט מבצע. סרטון הדרכה. סרט אנימציה. וידאו מקצועי. סרט לפלטפורמות שונות. תסריט. סרטון הומוריסטי. קליפ לאירוע. סרט לכנס. מצגת בסרט. סרט לאולם תצוגה. סרט למסכי חוצות. סרט קד”ם. סרטון חסות. סדרת סרטים..תסריט מקורי. סרט מצחיק
סרט צהוב זה טוב
תפקידו הראשון של הפרסום הוא לעצור את הלקוח.
אחר כך אפשר למסור לו, למכור לה, לספר, לתאר ולהתפאר.
הפלטפורמות השונות, מציפות אותנו במידע.
מקצתו חיוני. רובו שטויות ומדע בדיוני.
~
דמיינו שאתם נוסעים באוטוסטרדה.
הנוף נשאר אותו הדבר. עוד ועוד עצים זהים.
הרעיון הוא לסמן עץ אחד בסרט צהוב בוהק.
שיבלוט בין כל האחרים. שיאפיל על כל המסרים.
סרט-פרסום שעשוי בתבונה ועם כוונה, עושה את העבודה.
במקום לאלתר ולקטר, שהפרסום לא מוכר ולא עוזר, פונים למקצוענים.
~
בסרט הממוקד שמקבלים, ניתן להשתמש בכל המדיות והפלטפורמות הדיגיטליות.
וכמובן בטלויזיה, באירועים, בפגישות, במצגות…בכל מקום וזמן.
סרט פרסום וסרט הדרכה, ניתן לשלוח במייל, בווצאפ וברשתות -החברתיות.
אפשר גם לחזור ולהשתמש בו כמה שרוצים.
ניתן להכין סרטון עם רעיון והפקה צנועה,
או סרטון מושקע. סדרת סרטים מחזקת את המסרים. יש גם סרטי אנימציה,
שמתאימים לאתר, לבאנר, לרשתות-החברתיות
ולאפליקציה.
ישנם סרטי-הדרכה, סרטי-פרסום, סרט-ברכה. סרט-מבצע וסרט-פיתוי [טיזר].
סרט טוב, יצירתי ונכון, הוא כבר חצי הדרך להצלחה ולניצחון.
סגור